Országkerülő motorozás

A csapat felállása úgy nézett ki, hogy 5-en voltunk 4 motorral. Az indulás délelőtt 10-re volt megbeszélve Szegeden a Rókusi Tescotól. A „géppark” magába foglalt egy BMW-t, egy HONDÁT és két SUZUKI-t.

1.Nap:

A bajai úti benzinkúton mindenki megtankolt, majd elindultunk. Az első kis megálló Felsőszentivánon volt egy büfében, ahol ettünk, ittunk (szigorúan ásványvizet) majd tovább álltunk. A következő állomásunk a siklósi vár volt, amit körbejártunk, ezután átmentünk Máriagyűdre, a zarándokhelyre, ahol találkoztunk rokonnal (aki szintén szegedi, kicsi a világ). A templom megtekintése után megcéloztuk a pécsi Tesco-t, ahol bevásároltunk estére. Eddigre már mindenki megéhezett, ezért felkerestük a város híres éttermét, ahonnan jóllakva továbbmentünk az aznapi végállomásunk felé, ami a magyarhertelendi kemping volt, ahol várt ránk két faház. Ekkor megkönnyebbülve vettük le a motoros ruháinkat, majd kortyoltunk bele a hideg söreinkbe.

2.Nap:

Mivel reggeli nem volt a szálláson, ezért átmentünk Orfűre reggelizni a tó mellett található büfébe, ahol egy-egy hot-doggal indítottuk a napot. Majd továbbálltunk és az irányt Szigetvárnak vettük, ahol megnéztük Zrínyi várát, amit szintén körbejártunk. Ezután Nagykanizsa felé vettük az irányt, a GPS a Duna-Dráva Nemzeti parkon keresztül vitt minket, ahol egy viszonylag keskeny úton haladunk végig, de a táj gyönyörű volt Barcsig, utána újra kiszélesedett az út, és egy kávészünet erejéig megálltunk az útmenti kocsmánál. Onnan újult erővel mentünk a nagykanizsai kilátóba, majd odaérkezve először könnyűnek tűnt a feljutás, de a látszat néha csal, főleg az alföldi ember számára, de feljutottunk! És a látványért megérte felmenni! Majd Sormáson ebédeltünk, innen az utunk egészen Kisrákosig folytatódott rosszabbnál rosszabb utakon, de végül épen és sikeresen odaértünk. Az érkezést követően lepakoltunk, majd összeültünk beszélgetni.

3.Nap:

Az utunk Szentgotthárd fele folytatódott, ahol tankoltuk, láncot kentünk és guminyomást is néztünk. Ezután Jákon kötöttünk ki egy kávé erejéig, ahol a boltos úr nagyon barátságos volt és ajánlotta az Ausztriában található, a határtól néhány km-re levő Léka Várát. A bolttal szemben található egy templom, amit meg szerettük volna nézni, de éppen felújítás alatt volt és van. A boltos tanácsát megfogadva Kőszegnél átmentünk Ausztriába, és megnéztük a lékai várat. Majd a várnézés után egészen a peresznyei vendéglőig tartott az utunk. Ezután már teli hassal indultunk el óriási szélben Hegyeshalomra. A technikának köszönhetően újra áttérve Ausztriába egy rövidebb útvonalon tudtunk haladni a szállásunk felé. Az utolsó 20km-en már az eső is szakadt, hogy nehogy szárazan megússzuk. A barokk stílusú panzióba való megérkezés mindenki számára megkönnyebbülés volt, majd folytattunk az előző esti beszélgetést.

1. Nap:

Az időjárás megint nem volt hozzánk kegyes, szakadó esőben indultunk el Pannonhalmára, melyet megszakítottunk egy tankolással Mosonmagyaróváron. Pannonhalmán már tisztult az idő, a Bencés Apátságba sajnos nem tudtunk bemenni, ezért csak körbesétáltuk. Ezt követően egészen Zircig mentünk, hogy ehessünk egy jó hamburgert. A hamburgereshez érkezve mindenki kiválasztotta szája ízéhez illőt, majd annak elfogyasztása után tovább mentünk Tatabányára megnézni a Turul madarat és a kilátást. Következőnek beugrottunk móri ismerőseinkhez egy-egy kávéra. Az e napi úti célunk Csolnok lett, mert itt találtunk szállást és itt is vacsoráztunk. A vacsorát követően levetettük a motoros felszerelést és kiültünk sörözni a teraszra, ahová végül a ház tulaja is csatlakozott hozzánk, vele pedig jól összebarátkoztunk.

5.Nap:

A következő köztes úti célunk Hont volt, melyet fővárosunk érintésével közelítettük meg. Közben útba ejtettük egy tankolást és egy gyors mosást is. Honton megkávéztunk, és hogy jobban bírjuk a nagy forróságot ezért ettünk egy-egy fagyit, közben néztük az érdekesebbél érdekesebb gépeket, amelyek a kávézó mellett álltak. Utunk további részén Szarvasgede érintésével és Gyöngyösön át feljutottunk fel a Kékestetőre. A látvány és az út csodálatos volt, mint mindig! A tájban való gyönyörködés után elindultunk a szállásra, ami Szilvásváradon volt. Mivel útba esett Recsk ezért megnéztük az egykori munkatábort, innen Egeren át jutottunk el Szilvásváradra, ahol nagyon családias hangulatban fogadtak minket. A beszélgetés és az ismerkedés most sem maradhatott el.

6.Nap:

A családias hangulattól búcsút vettünk és útra keltünk. Az Aggteleki Cseppkőbarlanghoz mentünk, ahova 4-en bementünk be. Élveztük a látványt és a hideget, mert kb. 10oC volt, majd a közeli büfében ettünk egy gyrost és tovább álltunk. E közben nem csak mi szomjaztunk meg, hanem a gépek is ezért a legközelebbi településen, ami Kazincbarcika volt megálltunk tankolni és kávézni, majd tovább indultunk. A következő megállóig egészen Bodrogkeresztúrig kellett menni, ahol megebédeltünk. Az ebéd elfogyasztása után elkezdtünk szállást keresni a környéken, de nem sok sikerrel jártunk. Ezért szerencsét próbálva Szerencsen kerestünk és kerestünk tovább, de csak egy hotelben voltak szabad szobák végül meg is értettük miért, a szoba árak nagyon magasak voltak. Egy étterembe betérve megérdeklődtük hogy a környékben hol lehetne megszállni, a fiatal ember nagyon barátságos volt és mondta, hogy a szomszéd Mád faluban vannak kisebb vendég házak, át is mentünk a faluba, de sajnos minden szoba foglalt volt. Miközben mentünk át a faluba elhaladtunk egy panzió mellett, de akkor még nem vettük észre, de az egyikünknek eszébe jutott, hogy látott ott valami szállás szerűt! Visszamentünk a domb tetején található panzióba és ott a házigazda fogadott is minket és mondta, hogy van szabad szobája és elfoglaltuk ezeket. A házigazdáról kiderült, hogy szintén motoros és ezért kaptunk egy kis kedvezményt is az árból. Az esti beszélgetés sem maradt hatott el.

7.Nap:

A reggeli után haza indultunk Szegedre, Nyíregyházán tankoltunk egyet majd egészen Sárrétudvariig megsem álltunk. Ahol ettünk egy fagyit, és ittunk egy limonádét majd ismét útnak eredtünk. Orosházánál megéheztünk és ettünk egy-egy kisadós Babgulyást. Az ebéd után már meg sem álltunk Szegedig. Szeged szélén megálltunk egy benzinkúton, hogy elköszönünk egymástól. Ekkor a napi számláló 1910km-t mutatott, amit a bajai úti benzinkúton nulláztam utoljára.